måndag 2 juli 2012

Ett hus att trivas i....

Tänk att man kan bli så glad för vatten i en kran.Köket är i stort sett färdigt förutom köksbänken förstås.Imorgon ska det såpskuras och den fina fållbänken från Lima ska få komma in.Bit för bit erövrar vi Odensvi, vi har inte flyttat in ännu eftersom en hel del återstår men rum efter rum blir klart en magiskt känsla in finner sig, vi har gjort detta tillsammans. Inte ens mannen kan avhålla sig från pynt och smörblommorna lyser vackert mot den vitmålade timmerväggen.

3 kommentarer:

Rolf Erik sa...

Hej. Vilken vacker vägg - både nyansen och stänkmålningen (som jag misstänker att det är). Bara en fråga - vad har ni valt för färg med tanke på vattenstänk?

Odensvi gård sa...

Väggen är målad med Gysinges matta linoljefärg och listen med Ottossons. Listen räknar vi med att få byta ut efter några år men väggen vet vi klara sig då vi har liknande i ett annat hus.

Therése sa...

Lika glad som när jag i dagarna fick vatten till min tomt kan jag tänka mig att ni blev :) Grattis!