torsdag 16 juli 2015

Målat och stängt...


Ni som följer bloggen vet att jag är väldigt svag för olika former av målade väggar. Den här svagt rosa och grå stänkmålningen skulle jag gärna ha någonstans och tillsammans med den grå färgen på hängaren blir helheten så fin. 
Den fina spegeln mot en vackert målad vägg är ett annat exempel på gammalt hantverk. Schablonen är ganska enkel och kraftfull och färgerna inte helt självklara men känslan i detta rikt dekorerade rum blir ändå harmonisk. Och det är nog detta jag fastnar för färgerna, modet i val av mönster och färgkombinationerna och så bristen på perfektionism som får väggarna att leva.



Sov gott i sommarnatten

1 kommentar:

G:a Affären sa...

Inspirerande väggar! Det var fint med rosa och grått, två färger jag har funderat över. I ett torp jag hade för många år sedan var jag vågad med stänkmålade väggar och tapetserade med nyproducerade gammaldags tapeter. Det var då det!
Vore jag vågad idag skulle jag vilja måla schabloner!

Önskar dig en fin helg!
Cia